Citesti acum…
Vise brodate cu omenie si onoare

Vise brodate cu omenie si onoare

de  Dana Tudorseptembrie 7, 2016

Mihaela PetrovanPe 29 septembrie, voi fi, dupa aproape 20 de ani, din nou alaturi de fosta mea colega de facultate, Mihaela Petrovan. De data aceasta, nu la vreun examen de teoria comunicarii, ci la Marketing in Direct, conferinta pe care o organizeaza de 8 ani, unde Chic-Elite este partener media. Modelelor de semiotica ale lui Saussure, pe care ne straduiam sa le intelegem, si viselor pe care le brodam odata cu ele, i-au urmat, in cazul Mihaelei, ani bogati in toate provocarile unui antreprenor care tinteste sus, asa cum vei afla din interviul care urmeaza.

„Antreprenoriatul da cu tine de pamant”

Care este povestea deciziei care te-a condus pe acest drum profesional? Care a fost acel moment in care ai decis sa continui pe cont propriu?
Cred ca antreprenoriatul il ai in sange. Cand am vandut la piata, la 16 ani, hainele de care familia mea nu mai avea nevoie (ca sa am bani pentru a veni la Universitate in Bucuresti), mi-a fost extrem de frica, insa doar in prima zi. Poate ca atunci s-a infiripat primul gand… nu stiu. Insa, cum am citit recent o declaratie care mi-a placut mult “Succesul te face sa te simti invincibil, insa antreprenoriatul da cu tine de pamant” – eu am experimentat asta din plin, mai ales in anii de criza.

Care sunt calitatile care te-au ajutat sa avansezi pe acest drum si cele pe care crezi ca acesta ti le-a slefuit?
Perseverenta, capacitatea de munca, renuntarea la zona de confort, increderea aproape naiva in oameni si potentialul lor, optimismul incurabil, abilitatea de a gasi solutii unde aparent nu sunt. Insa provocarile mi-au slefuit ego-ul de nu a mai ramas aproape nimic din el:)

Cum vin responsabilitatile jobului tau in intampinarea pasiunilor tale, a lucrurilor care iti dau un sens? Cum se completeaza / intalnesc?
More than Pub mi-a dat frau liber creativitatii. BookLand mi-a dat voce in incercarea de a-i face pe oameni sa aprecieze lectura / dezvoltarea personala.

Exista undeva in management o teorie care spune ca nu poti face performanta daca te imparti in mai multe directii. Tu si proiectele tale contraziceti acest lucru:) Cum reusesti sa le dezvolti pe toate, sa le aloci timp si energie?
Zice bine teoria ce zice, ca dovada ca practica mi-a dat mult de furca. Dupa experienta a doua business-uri (in paralel) atat de diferite, daca as putea da timpul înapoi, nu stiu daca as mai avea acelasi curaj/nebunie sa o iau de la capat. Fac fata cu greu, alocandu-le intre 18-20 ore zilnic, ceea ce stiu ca nu poate dura la infinit. In curand se incheie cei 6 ani, iata necesari, ca sa iesim la liman…si sper sa ma intorc la un ritm de viata normal, care sa imi permita sa fiu mai creativa pe proiectele More than Pub si sa ma bucur de cartile din libraria BookLand sau de nazdravaniile copiilor din conferintele si taberele BookLand.

Marketing in Direct atrage interesul a zeci de mii de specialisti in marcomm

Te-ai lansat cu mult curaj in proiecte „grele”, asa cum este Conferinta Marketing in Direct, aflata deja in al VIII-lea an de existenta. Ce te-a facut sa crezi in acest proiect, sa mizezi pe el? Si cum reusesti sa il mentii viu, relevant si, de ce nu, ca este si acesta un aspect important, profitabil?
MID nu e deloc un proiect dificil – avem noroc de parteneri loiali, de suportul mediatic, de interesul a zeci de mii de specialisti in marcomm care ne citesc newsletterele lunare. Peste 250 invitati ne onoreaza anual cu prezenta, ca sa nu mai spun de implicarea a peste 10 speakeri an de an, oameni care – de fapt – dau valoare evenimentului nostru.

Anul acesta vreau sa le multumesc din suflet urmatorilor: Zoe Cairns – Specialistul nr 1 in Social Media si Online Marketing in UK, tie, draga Daniela Tudor – Consultant in Comunicare si Branding Personal, Marian Alecsiu – Co-fondatorul F64, actorul Adrian Paduraru, Stela Toderascu – Senior Manager Commercial Marketing Avon, Alexandru Negrea – Consultant Social Media, Denis Todirica – co-fondator Glazeon, Rares Banescu – CEO retargeting.biz, Alex Dona – Owner-ul Infant Media, Mihaela Tatu – fost om de televiziune, actualmente Trainer acreditat ANC, Ana Morodan – primul blogger de stil personal si expertul in Comunicare & Public Speaking Laura Dragomir.

Cu ce resurse ai pornit la drum cand ai demarat acest proiect (ex.: experienta in organizarea de evenimente, un pool de sponsori etc.)?
Cu putin din toate. Si apoi doar am continuat, mentinand formatul evenimentului si formula de succes, testata in primul an.

De ce trebuie sa tinem cont pentru a organiza un eveniment reusit, in opinia ta?
De absolut toate detaliile plus muuulta organizare. Pe scurt: format-concept eveniment / noutate / detalii logistice / baza date / comunicare / parteneri-furnizori / invitati / etc.

Iti poti aminti un moment greu / provocator din parcursul tau profesional si sa ne povestesti cum l-ai depasit?
BookLand. Pierdere de 0,8 mil euro. Eu si echipa mea inca tragem tare sa trecem cu adevarat pe cashflow pozitiv (vorbesc in numele grupului de firme). Si sincer? Voi plati pretul demnitatii toata viata pentru ca, practic, am ales sa pierd bani, ani si sanatate. Insa, dpdv omenie si onoare, merita din plin, iar eu nu pot altfel. Business-wise, no f… way.

Au existat mentori / modele care te-au inspirat? Care sunt lectiile invatate de la acestia?
Multe modele (reale sau din carti”), de la gradinita pana in prezent. Modele pozitive si negative, de la care am luat aminte ‘asa da – asa nu’. Si inca mai invat.

Care este primul lucru pe care il faci dimineata si ultimul, inainte de culcare (daca exista un anumit ritual)?
Ma gandesc la ce am de facut… si la ce nu am apucat inca sa fac.

Sunt momente in care incetinesti ritmul, sa iti iei ragaz pentru tine?
Doar cand apuc sa dorm in unele weekend-uri. Insa stiu sa ma bucur si de o melodie care imi trezeste amintiri frumoase, de verdele copacilor pe langa care trec, de cateva pagini citite in fuga zilnic…

Care ar fi cele mai importante lectii pentru o viata implinita pe care le-ai transmite mai departe?
E atat de simplu sa fim fericiți, haideti sa nu ne complicam singuri existenta. Creati ceva, daca puteți, fiti mai mult decat simpli useri. Faceti complet neinteresat ceva pentru cei de langa voi, oricat de neimportant… Conteaza sa si oferiti, nu doar sa pretindeti. Lead by example!

Care este lucrul din viata ta (profesionala sau personala) de care esti cel mai mandra?
Inca nu ma pot pronunta… insa sper ca peste cateva luni sa pot spune usurata “Azi cred ca sunt un om mai bun decat am fost ieri.”

Este o intrebare pe care nu ti-am adresat-o dar la care ai vrea sa ne raspunzi?
Poate, insa astept intrebari / sugestii / sfaturi de la cititorii tai. Multumesc mult.

Care este reactia ta?
Articol bun
0%
Autor recomandat
100%
Despre autor
Dana Tudor
Dana Tudor
Jurnalist, consultant comunicare, personal branding si employer branding Am o experienta de aproape 20 de ani in comunicare si in presa scrisa si online, de business si life-style. Am contribuit la dezvoltarea unor branduri premium in presa romaneasca (Project Manager Eva.ro, redactor-sef Cariere) si am avut ocazia de a interactiona cu mii de manageri, antreprenori si guru internationali din mediul de afaceri, precum si cu unii dintre cei mai buni specialisti din diverse domenii care contribuie la un stil de viata frumos si echilibrat (parenting, nutritie, coaching, vestimentatie, etc.). Principale directii de activitate ale Buticului meu de Inspiratie sunt: employer branding si cursuri de life-style pentru angajatii companiilor, content mastery, PR & media relations, branding personal.
Comentarii

Lasa un comentariu