Citesti acum…
„Tiebreak” in afaceri, cu produse cosmetice romanesti

„Tiebreak” in afaceri, cu produse cosmetice romanesti

de  Dana Tudorfebruarie 18, 2020

Dorul de casa si visul de a avea propria ei afacere in domeniul produselor cosmetice au fost motoarele care au inspirat-o pe Ruxandra Antohe sa renunte la o cariera promitatoare in tenis si sa revina in Romania.

„In anul 2001 Ruxandra, a hotarat impreuna cu parintii sa plece in Germania, la Berlin pentru a se antrena la o renumita academie de tenis, condusa de prof. antrenor Adrian Marcu. Dupa doi ani, se afla in top 10 la junioare. A invatat si s-a antrenat in Germania timp de trei ani jumate. A hotarat ca este mai bine sa faca studii academice la scoli de prestigiu si sa renunte la tenis, desi antrenorii considerau ca avea perspective foarte bune de a intra in topul modial. Dupa absolvirea unui MBA la City University of Seattle a hotarat sa-si deschida propria afacere in Romania si sa dezvolte un brand de cosmetice”, dupa cum relateaza site-ul #RePatriot (https://repatriot.ro/), comunitate care isi propune sa faciliteze accesul romanilor din strainatate la oportunitatile din tara. Mai multe despre aceasta decizie ambitioasa am aflat chiar de la tanara antreprenoare.

Cine este Ruxandra Antohe?
Parcursul meu profesional pana la acest moment a fost trasat de o educatie in management si acum in domeniul farmaceutic, mult studiu si munca asidua, dublate de dorinta de a-mi transforma visele in realitate. Brandul Xandra este unul dintre ele, prin care ne straduim sa oferim si femeilor din Romania produse cosmetice de calitate si accesibile in acelasi timp.

Ce impact a avut perioada in care ai facut tenis de performanta asupra devenirii tale?
Ca sportiva, am invatat in primul rand cat de importanta este disciplina in ceea ce faci, dedicarea si perseverenta in munca pentru atingerea obiectivelor. Apoi, dorinta de a invata, evaluarea sanselor de a castiga si de a pune in practica strategia sunt definitorii. Respectul fata de antrenor si fata de partenerul cu care te confrunti in competitii s-a transformat in respectul fata de partenerii de afaceri si motivatia de fi mai bun fata de competitori.

Cum te-ai decis sa renunti la tenis si sa urmezi alta cale? Ce te-a determinat sa revii in Romania si care au fost primii pasi pe care i-ai facut pentru a-ti vedea afacerea devenita realitate?
Ma situam in top 10 in clasament si nu mi-a fost usor sa ma intorc. Insa dorul de casa, familia mea, care locuieste aici, si visul de avea o afacere in domeniul cosmeticelor m-au adus in Romania. Pentru asta, am absolvit un MBA la City University of Seattle si am inceput sa fac planuri si cercetari pentru lansarea unor produse care ne lipseau in tara.

Mi-am dorit mult sa dezvolt o afacere in domeniul fabricarii cosmeticelor, in primul rand pentru ca tara noastra are traditie in acest domeniu, dar si pentru ca eu consider ca fiecare femeie trebuie sa aiba sansa sa foloseasca produse de calitate, la preturi accesibile. Generatia millennials, din care fac parte, apreciaza produsele de calitate, fara a fi atrasa de brandurile de lux sau cele premium.

Pasii urmati n-au fost usori. Am facut multe eforturi pentru cercetarea pietei si pentru crearea produselor, pentru finantare si investitii in tehnologie. Asa cum spunea Constantin Brancusi: “Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in starea de a le face”.  

Ai ales sa dezvolti o afacere intr-o piata extrem de competitiva. De ce piata produselor cosmetice si ce ti-a alimentat increderea ca poti oferi ceva diferit fata de abundenta gamelor existente?
La Xandra, suntem mandri de inovatia si performantele tehnice cuprinse in fiecare produs din gama Derma Lift Activ – crema de fata, peeling, serum, ulei demachiant. Noi intelegem si vrem sa fim partenerii clientelor noastre in calatoria lor zilnica spre redescoperirea feminitatii interioare. Produsele contin ingredinte premium din SUA, Franta, Germania si Italia, precum extractul de trufe albe sau acidul hialuronic micro-incapsulat, care e diferit de cel simplu prin faptul ca penetreaza derma si se elibereaza treptat substanta activa. Ambele ingrediente regenereaza pielea si ii refac supletea. Mai multe despre continutul si efectele produselor Xandra puteti vedea pe www.x-andra.ro/shop.

Daca ar fi sa numesti principalele 5 lectii oferite de experienta ta ca antreprenor, care ar fi acelea?
Sa crezi in tine si in rezultatele proiectului tau. Nu renunta in fata obstacolelor, cum spunea Nicolae Iorga: “Nu spune niciodata nu se poate, ci incepe cu sa vedem”. Un proiect bine fundamentat, care ia in calcul riscurile si nevoile oamenilor, are sanse mari sa fie implementat cu succes. Curajul si cumpatarea sunt si ele foarte importante. Inainte de a incepe o afacere, e bine sa pornesti cu un proiect pilot, pentru a putea vedea de aproape provocarile unei afaceri.

Cercetarea si folosirea celor mai avansate tehnici si tehnologii de productie sunt esentiale pentru a fi competitiv. La fel si atragerea si mentinerea partenerilor strategici cu care lucrezi pentru indeplinirea misiunii companiei.

Ce te-a sustinut cel mai mult in demersul tau antreprenorial? Dar cel mai putin? Care sunt cele mai mari provocari pe care le ai ca antreprenor in aceasta industrie si cum le depasesti?
Dorinta de a reusi m-a determinat sa depasesc obstacolele si sa-mi gasesc partenerii potriviti cu care sa duc afacerea la nivelul urmator. Insa consumul mic de cosmetice si puterea de cumparare redusa din tara noastra m-au sustinut mai putin. Romania nu este chiar in primele locuri la consumul produselor si serviciilor pentru infrumusetare.

Imi doresc predictibilitate fiscala pentru afacerile din Romania, pentru a putea dezvolta si scala mult mai usor pe pietele internationale.

Au existat diverse frici legate de crearea produselor, de cum le vor primi consumatorii etc.? Cum le-ai depasit?
Categoric. Si din aceasta cauza, inainte de a crea produsele am evaluat care sunt asteptarile, nevoile pietei si am cautat cele mai inovative materii prime care sa dea rezultate pe masura folosirii lor in fabricare.

Am colaborat cu unul din cei mai mari specialisti de pe piata cosmeticele din Romania si din Europa, doamna Dr. Farmacist Elena Cremenescu, si am creat retete care aduc beneficii cu efect indelungat tenului nostru, in trend cu cercetarile la nivel international.

Mi-am dorit ca produsele Xandra sa ofere mai mult decat poti scrie pe o eticheta. Astfel clientii sunt incantati de ceea ce descopera alaturi de noi.    

Ce intrebare ti-ai adresa si cum ai raspunde la ea? 🙂
Daca ar fi sa ai o tabla vazuta de toate femeile din Romania, ce gand ai scrie pe ea?

Noi, cei de la Xandra, vrem sa va fim alaturi in calatoria voastra prin viata, spre descoperirea feminitatii interioare. Noi va intelegem cu adevarat.

Care este reactia ta?
Articol bun
67%
Autor recomandat
33%
Despre autor
Dana Tudor
Dana Tudor
Jurnalist, consultant comunicare, personal branding si employer branding Am o experienta de aproape 20 de ani in comunicare si in presa scrisa si online, de business si life-style. Am contribuit la dezvoltarea unor branduri premium in presa romaneasca (Project Manager Eva.ro, redactor-sef Cariere) si am avut ocazia de a interactiona cu mii de manageri, antreprenori si guru internationali din mediul de afaceri, precum si cu unii dintre cei mai buni specialisti din diverse domenii care contribuie la un stil de viata frumos si echilibrat (parenting, nutritie, coaching, vestimentatie, etc.). Principale directii de activitate ale Buticului meu de Inspiratie sunt: employer branding si cursuri de life-style pentru angajatii companiilor, content mastery, PR & media relations, branding personal.
Comentarii

Lasa un comentariu

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

De acord