Dupa numeroase editii de succes, un nou eveniment Business Days dedicat antreprenorilor si managerilor din Romania va avea loc in perioada 14-15 decembrie, la Cluj-Napoca, in cadrul Liberty Technology Park. Tema centrala a evenimentului va fi transformarea digitala si efectele pe care aceasta le are asupra noastra ca indivizi, ca societate si in special asupra organizatiilor din mediul economic. Pe parcursul celor doua zile, se va discuta despre principalele trenduri ce caracterizeaza vremurile noastre si care sunt oportunitatile si provocarile generate de fenomenul de tehnologizare.
Special pentru aceasta editie, organizatorii au derulat in perioada octombrie- noiembrie 2016 un studiu comparativ Cluj versus Bucuresti referitor la impactul factorilor disruptivi ai revolutiei digitale asupra pietei muncii si asupra nevoilor de dezvoltare a abilitatilor si competentelor personalului din Cluj pe un esantion de 274 de manageri de resurse umane, CEO, directori generali si antreprenori.
Va creste impactul in economie al femeilor
Studiul arata ca factorii de schimbare care vor afecta puternic piata fortei de munca pe termen scurt (pana in 2020) sunt: cresterea aspiratiilor si impactul in economie al femeilor, cresterea inadaptabilitatii populatiei tinere la schimbarile de pe piata muncii, tendinta de schimbare a modului de lucru catre un program flexibil, volatilitatea geopolitica si urbanizarea rapida – acestea din urma avand tendinta de stabilizare usoara pe termen mediu si lung.
Factorii de schimbare pe termen mediu (pana in 2030) sunt reprezentati de: dezvoltarea clasei de mijloc, cresterea sperantei de viata si imbatranirea populatiei, schimbarea modului in care muncim, volatilitatea politica si cresterea impactului femeilor in economie.
Potrivit studiului, principalele strategii pe care companiile din regiune le vor adopta pentru a se adapta la schimbarile ce vor avea loc pe piata muncii sunt diverse: investitii in dezvoltarea abilitatilor angajatilor (78,5% la Cluj fata de 67,9% in Bucuresti) si programe de internship pentru tineri (69,2% in Cluj fata de 64,3% in Bucuresti), colaborarea cu furnizori de programe de training si dezvoltare personala si profesionala (56,9% in Cluj fata de 50% in Bucuresti), colaborarea cu institutiile din invatamant pentru adaptarea curriculumului la noua realitate si dezvoltarea unor programe specifice care sa ajute la o mai buna asimilare a absolventilor pe piata muncii (50,8% in Cluj fata de doar 28,6% in Bucuresti).
Spre deosebire de managerii si antreprenorii din Bucuresti, cei din Cluj sunt mai putin deschisi la a angaja personal in varsta, colaboratori virtuali sau sa apeleze la solutii de outsourcing, insa, pe de alta parte, managerii clujeni sunt mai deschisi pentru angajarea personalului din randul minoritatilor sau a muncitorilor pe termen scurt, precum si la colaborarea cu alte firme din industrie in dezvoltarea de programe care sa solutioneze problema lipsei fortei de munca calificata din industrie.
In ceea ce priveste barierele de care se lovesc managerii de HR in implementarea strategiilor potrivite, cei din regiunea Cluj au raspuns ca principalele bariere sunt: constrangerile care tin de resursele disponibile (32,8% in Cluj fata de 25,9% in Bucuresti), insuficienta intelegere a schimbarilor disruptive (10,9% in Cluj fata de 11,1% in Bucuresti) si presiunea din partea actionarilor pentru profitabilitate pe termen scurt (10,9% in Cluj fata de 7,4% in Bucuresti).
Cluj Business Days 2016 va fi o editie speciala, cu multa informatie si continut valoros, in cadrul careia vor conferentia peste 100 de speakeri de top straini si romani, pe durata celor doua zile, in peste 40 de sesiuni. Printre speakerii invitati vor fi si personalitati de renume international, dintre care ii amintim pe: Jim Bagnola – international speaker, executive coach si expert in leadership, Simon Robinson – profesor de etica aplicata si profesionala la Universitatea Metropolitana din Leeds, Imani Kyaruzi – lector la QA Business School din cadrul Universitatii Ulster din Birmingham si autor a numeroase carti de specialitate, Sofie Sandell – social media speaker si specialista in digital leadership.
Evenimentul se adreseaza antreprenorilor, managerilor, specialistilor si managerilor din HR, dar si celor care sunt interesati de principiile leadership-ului si ale coordonarii de echipe, specialistilor si managerilor din vanzari si customer service, specialistilor si managerilor de marketing si comunicare sau social media. Pentru prima oara, editia va fi gamificata cu numeroase premii si surprize, pentru cei care vor opta sa participe la concursurile online initiate de organizatori.
Pentru mai multe detalii despre modalitatea de inscriere, lista completa a speakerilor si alte informatii, puteti accesa direct site-ul evenimentului: http://www.businessdays.ro/Evenimente/Cluj-2016/Homepage
Perioada de early bird este activa intre 21-28 noiembrie.
Business Days, platforma pentru mediul de afaceri din Romania
Business Days este o platforma de comunicare, informare, schimb de idei, educare si generare de oportunitati pentru mediul de business din Romania. Business Days este formata dintr-o serie de proiecte si platforme de comunicare dintre care mentionam: suita de evenimente Business Days, Business Days TV, Business Days Magazine, Aplicatia MeetMe. Evenimentele Business Days sunt considerate de participanti, parteneri si speakeri drept cele mai mari, mai relevante si de impact evenimente de business din Romania si din estul Europei. Scopul Business Days este de a contribui semnificativ la crearea unei culturi antreprenoriale sanatoase si la dinamizarea mediului de business din tara noastra.
Evenimentul este sustinut de: Raiffeisen Leasing, EY, Fan Courier, Unicredit Bank, Dedeman, Profit Point, Brand Fusion, Zitec, Chivas, Bonduelle, Nobel, Medlife, Heineken, Findoo, Autonom, Amprenta, Dallmayr, Aqua Carpatica, Bittnet, Easy Host, Galaxy Design, Affligem, Agentia de Print, Mind Shop, Wassabi, Grafoprint, Kolos Group, Pura Vida, Comm-on, MMC Consulting, Buticul de Inspiratie by Dana Tudor, Biroul de traduceri Champollion, Ro Coach, Gpec, ANIS Romania, Aries Transilvania, Cluj Hub, Clustero, Bizz Club, Cluster Mobilier Transilvan.
Parteneri media: Europa FM, Romania Libera, 9AM, Ora de Stiri, Manager Express, Ordinea Zilei, Piata Financiara, Business Cover, Jurnalul de Afaceri, Business24, Ziare.com, Revista Bulevard, Chic Elite, Softlead, IQads, Smark, Zelist Monitor, Avocat Net, Editura Amaltea, Napoca FM, Radio Impuls, Cluj.com, Transilvania Business, Look TV, Monitorul de Cluj, Gazeta de Cluj, Cluj Today, Ziarul de Cluj, Cluj Life, Techsylvania, Vocea Biz, Turda News, 24 fun, Bihor Online, Arad 24 , Jurnalul Bihorean, Satmareanul.net, satumareonline.ro, Bihon.ro, Gazeta de Bistrita, Mesagerul.ro, Rasunetul.ro, Observatorbn.ro, Informatiazilei.ro, Gazetanord-vest.ro, Graiul.ro.