Precum in viata personala, asa cum am mai vorbit, si in cea profesionala conteaza foarte mult ce fel de parteneriate incheiem, in functia de pozitia pe care ne aflam. Asa cum anturajul ne influenteaza accesul la succes ca indivizi, ca profesionisti, parteneriatele sunt cel care ne aspira spre vraful domeniului sau, dimpotriva, ne imping pe topoganul esecului. Astfel, pentru un proiect aflat la inceput (un start-up) un parteneriat cu o firma puternica, cu un anumit grad de recunoastere si infleunta pe piata este trambulina catre succesul posibil (deoarece niciun parteneriat, oricat ar fi el de grozav, nu iti garanteaza reusita). Pe langa avantaje palpabile, vei imprumuta din capitalul de imagine al partenerului tau, te vei iradia cu bunul sau nume si, pornind de aici, vei atrage noi parteneriate din aceeasi sfera de influenta. Nu-ti fie teama ca vei „umbrit” de partenerul tau puternic, pentru ca simpla asociere de nume nu numai ca nu are cum sa te puna in dezavantaj – adu-ti aminte, esti la inceput, nu te cunoaste nimeni – ci, dimpotriva, te va onora cu prezenta in acelasi spatiu, fizic si ideatic.
Dar ca sa ajungi aici, trebuie sa ai un raspuns valid la urmatoarea intrebare: De ce ar vrea un partener puternic sa se asocieze cu mine? Ca actual demers sa fie unul logic, inainte de a raspunde la aceasta intrebare trebuie sa intelegi De ce ar vrea un partener puternic sa se asocieze cu un incepator, in general. Pentru ca, intr-adevar, partenerii puternici fac astfel de asocieri, uneori fara sa astepte sa fie solicitati in aceasta directie, ci din proprie initiativa.
Raspunsul este foarte simplu. In momentul in care ajungi la un anumit nivel, iti permiti sa faci investitii si in materie de parteneriate. Un start-up cu perspectiva reprezinta o invetitie inspirata intr-un parteneriat de tip win–win, acesta devenind un parteneriat de succes bilateral, chiar daca nu se manifesta simultan in timp pentru ambele parti implicate. Pentru ca numai un partener puternic isi permite sa gandeasca si sa faca investitii pe termen lung, intelegandu-le avantajele, fara sa aiba presiunea recuperarii imediate a investitiei.
Revenind la situatia concreta a unui proiect incepator, pentru a co-interesa parteneri importanti, acesta trebuie sa prezinte atuuri vizibile, viabile si, intr-o oarecare masura, inedite pentru a asigura punctul de diferentiere fata de produsele/serviciile similare existente deja pe piata. Chiar daca nu este vorba de un proiect inovator 100% in fond, cel putin forma sa, modalitatile de aplicare sau intrebuintare trebuie sa aduca o imbunatatire celor deja existente, sa raspunda mai bine (mai repede, mai eficient mai ieftin) nevoilor nisei careia i se adreseaza. Cu alte cuvinte, trebuie sa demonstreze ca are un potential care merita atentie si sutinere, astfel incat, parteneriatul propus sa fie unul echilibrat si dezirabil.