Platforma de afaceri Business Days aniverseaza editia cu numarul 30 in luna decembrie, la Bucuresti, cu ocazia celui mai important eveniment de afaceri al anului, Bucuresti Business Days 2017, ce se va desfasura in 14 si 15 decembrie, la Ramada Nord Bucuresti. Participantii vor avea ocazia unica de a interactiona direct cu peste 1000 de antreprenori, manageri si profesionisti din diferite domenii.
Mai mult de 100 de speakeri vor impartasi tendinte si cele mai noi solutii pentru succes in afaceri, de la antreprenori de succes, manageri performanti din companii de prestigiu si profesionisti cu experienta si reputatie profesionala impecabila in domeniul lor de expertiza, pana la profesori universitari de la reputate scoli de business din Europa, reprezentanti ai autoritatilor locale, membri ai guvernului, diplomati economici, speakeri motivationali, performeri, oameni de cultura si artisti.
Conform estimarilor extrapolate din analiza chestionarelor de feedback completate de participantii la editiile anterioare Business Days, impactul generat in economie de un eveniment Business Days este de aproximativ 25.000.000 de euro, datorita oportunitatilor de networking pe care le ofera.
Un context economic ingrijorator pentru antreprenori
“Suntem alaturi de antreprenorii romani de aproape 8 ani, respectiv de 30 de editii Business Days. Am interactionat cu oameni de afaceri din toate colturile tarii. Am trait criza financiara in toata profunzimea ei, am vazut ravagiile create in economie si am participat activ la revenirea companiilor dupa aceasta. Daca stam sa analizam lucrurile acum, putem spune ca ne aflam in fata unor situatii deloc incurajatoare pentru revigorarea antreprenoriatului in tara noastra, singurul motor economic care ne poate asigura prosperitate, dezvoltare economica sustenabila si progres”, apreciaza Laszlo Pacso, manager de proiect, Business Days.
„92% dintre oamenii de afaceri care au trecut printr-un esec se retrag din antreprenoriat. Antreprenorul e stigmatizat si izolat imediat, in detrimentul unei sustineri in vederea redresarii. In spatiul comunitar, insa, acel om de afaceri e privit ca o resursa uriasa care, dupa ce a reusit sa depaseasca un moment de dificultate, are puterea sa porneasca de la zero. Asta pentru ca dobandeste un avantaj competitiv odata cu capitalizarea lectiilor trase din experienta esecului.
Un studiu Gallup International arata ca ingredientul cel mai important in succesul unui antreprenor este perseverenta. Ceea ce diferentiaza liderii de succes este tocmai capacitatea de a fructifica lectiile dintr-un esec si de a transforma criza intr-o oportunitate de crestere. Esti intotdeauna mai bogat dupa ce ai trecut printr-o criza si intelegi impactul actiunilor tale. Cu toate acestea, la noi in tara lucrurile par sa fie pe dos. Piata nu genereaza atat de multi antreprenori pe cat de multi esueaza si ne uitam pasiv la o mare pierdere pentru economia noastra. Societatea si mediul de afaceri nu incurajeaza antreprenorul care nu a reusit din prima, desi esecul este categoric mai valoros decat pasivitatea”, arata Laszlo Pacso.
In tara noastra activeaza in jur de 640.000 de companii, din care doar 6.521 genereaza peste 60% din cifra de afaceri cumulata la nivel national. Desi la nivel macroeconomic Romania a inregistrat, in al doilea trimestru din 2017, cea mai mare crestere economica din Uniunea Europeana, de 5,7%, conform datelor din Eurostat, la nivel microeconomic asistam la o concentrare ingrijoratoare a
veniturilor in jurul unui numar foarte mic de companii. Acest dezechilibru actioneaza puternic asupra modului in care 99% dintre companiile din Romania isi desfasoara activitatea; economia romaneasca e dependenta de acest numar restrans de societati mari iar firmele mici si mijlocii, care formeaza marea majoritate a companiilor din Romania, sunt extrem de vulnerabile. Romania ramane la fel de fragila ca in 2007-2008, iar experienta crizei anterioare nu creeaza un confort, avand in vedere ca jucatorii din mediul economic nu sunt mai bine pregatiti acum pentru eventualitatea unei noi crize financiare. La aceasta se adauga faptul ca, anual, in jur de 80.000 de romani prefera sa emigreze in alte tari, afectand astfel puternic piata locala a fortei de munca. In ultimii ani, rata de emigrare creste an de an cu peste 7%. La ora actuala, aproape 4.000.000 de romani au plecat din tara si multi dintre ei nu intentioneaza sa revina. Acest fapt ne pozitioneaza pe locul 2 la nivel mondial in topul migratiei, conform unui raport ONU, imediat dupa Siria.
In acelasi timp, la nivel global se manifesta din ce in ce mai evident o transformare digitala, generata de ritmul alert de inovare si de aparitia unor tehnologii disruptive, care inerent va trebui integrata si in strategiile companiilor din Romania, pentru a tine pasul si a ramane competitive la nivel international in contextul unei piete globale.
Solutii concrete pentru antreprenori
Business Days dedica editia sa aniversara de la Bucuresti obiectivului de a raspunde la intrebarile esentiale pentru mediul de afaceri in contextul amintit mai sus: Ce putem face pentru a dezvolta antreprenoriatul si a pune Romania pe fagasul unei cresteri economice sanatoase si sustenabile? Cum va arata viitorul? Ce putem face pentru a profita in mod inteligent de oportunitatile pe care transformarea digitala le va releva in viitor?
Din cercetarile de piata efectuate de echipa Business Days reiese ca managerii si antreprenorii romani prefera sa participe la sesiuni interactive, unde sa invete din studii de caz, prin schimb de experienta, sesiuni de intrebari si raspunsuri. Astfel, in cadrul editiei aniversare, 80% din manifestari (workshopuri si sesiuni de masterclass) vor fi foarte interactive, axate pe utilitate si pragmatism.
Temele abordate in cadrul Bucuresti Business Days vor fi centrate pe: cresterea vanzarilor, dezvoltarea abilitatilor de ofertare si negociere, cresterea vanzarilor online, dezvoltarea abilitatilor de promovare si comunicare folosind mediile online, mobile si social-media, branding si pozitionare, recrutare, retentie, leadership, managementul performantei, productivitate, luarea inteligenta a deciziilor, analiza lantului de generare a valorii in organizatie, auditarea problemelor din organizatie, planificare strategica, implementarea unui sistem de management pe baza de indicatori de performanta, diferentierea prin inovatie, cultura organizationala, teoria jocurilor in leadership, remodelarea proceselor de afaceri, business development, managementul fortei de vanzare.
Editia 30 a Business Days este formata din 2 conferinte, 6 sesiuni plenare, 28 de workshopuri si sesiuni interactive, 7 masterclass-uri si 1 sesiune dedicata Business Days Junior Edition 2017. Aceasta din urma se adreseaza tinerilor elevi de gimnaziu sau liceu si are rolul de a ajuta generatia tanara sa isi dezvolte abilitatile de leadership si comunicare. Cel doua zile le vor oferi celor 1000 de participanti aproximativ 8 ore dedicate business networking-ului si interactiunilor cu scopul de a genera cat mai multa valoare si oportunitati reale de afaceri, atat prin sesiuni formale, cat si informale de socializare.
Inscrierile se pot face online, pe site-ul evenimentului, la adresa https://www.businessdays.ro/Evenimente/Bucuresti-Business-Days-2017/Tipuri-de-acces. Pana in data de 29 noiembrie, se ofera o reducere early bird de 10% la achizitionarea biletelor, iar start-upurile si studentii beneficiaza de acces special.
Partenerii evenimentului: Raiffeisen Leasing, Unicredit Bank, Fan Courier, PwC, Chivas, Zitec, BMW, IQOS, Termene.ro, Active Office, Aqua Carpatica, PepsiCo, Alira, Dalmayr, Galaxy Design, Buticul de Inspiratie by Dana Tudor.
Parteneri media: Capital, Romania Libera, AgerPress, 9AM News, Ordinea Zilei, Business24, Ziare.com, Zelist Monitor, IQads , Smark, Jurnal de Afaceri, Clic-Elite.ro, Business Cover, Gpec, ANIS, BRCC, CCIFER, EuropaFM, AHK.