Citesti acum…
Dieta pentru imunitate

Dieta pentru imunitate

de  Dana Tudormai 4, 2020

„Igiena si alimentatia sunt singurele doua lucruri care au ramas in puterea noastra, in aceasta perioada”, de care depinde sa ne mentinem sanatosi, spune Lygia Alexandrescu, nutritionist, in interviul pe care mi l-a acordat in cadrul proiectului de interviului video „D’Inspiratie”. Din informatiile acordate cu generozitate, din care veti afla o veste foarte buna privind alimentatia copiilor, dar si multe altele, am selectat cinci recomandari utile:

  1. Imunitatea este ajutata de o alimentatie bogata in probiotice, fibre, omega 3, anti-oxidanti din fructe si legume si proteine de foarte buna calitate, gasite in carnea alba si oua (minim 2 / saptamana). Cele mai bune probiotice sunt kefirul, sana, laptele batut, iaurtul de baut, dar si borsul.
  2. Greseli de evitat:
    – Nu cumparam mancare gata preparata, ambalata.
    – E important sa nu prajim.
    – Nu avem nevoie de aport caloric seara, cina trebuie sa fie cat mai usoara.
  3. O imunitate buna se bazeaza pe aport de vitamina D, pe care nu am prea avut ocazia sa o luam de la soare, avand in vedere ca am iesit din sezonul rece si apoi am stat in mare parte a timpului in casa. Prin urmare, organismul poate fi ajutat asigurandu-i aceasta vitamina sub forma de supliment alimentar.
  4. Niciodata nu vom obtine sanatate sau imunitate din suplimente, ci in primul rand din alimente.
  5. Snack-urile ideale sunt cele din morcovi, castraveti proaspeti, ridichi. Se pot prepara iaurturi amestecate cu fructe si 2 lingurite de ulei de cocos. Nucile si migdalele sunt foarte bogate in calorii, prin urmare este bine sa fie consumate cu masura, cate 15-20 la o portie; grija sa nu fie foarte prajite si fara  sare.
  6. Atunci cand ai ciuguli ceva, intreaba-te daca organismul tau chiar are nevoie de o „rontaiala” sau de apa, hidratarea fiind importanta pentru starea de bine si imunitate.
  7. In cazul copiilor, cea mai mare atentie trebuie acordata la marimea portiei de mancare consumate.

Vrei sa afli mai multe? Poti urmari materialul integral aici:

Care este reactia ta?
Articol bun
0%
Autor recomandat
0%
Despre autor
Dana Tudor
Dana Tudor
Jurnalist, consultant comunicare, personal branding si employer branding Am o experienta de aproape 20 de ani in comunicare si in presa scrisa si online, de business si life-style. Am contribuit la dezvoltarea unor branduri premium in presa romaneasca (Project Manager Eva.ro, redactor-sef Cariere) si am avut ocazia de a interactiona cu mii de manageri, antreprenori si guru internationali din mediul de afaceri, precum si cu unii dintre cei mai buni specialisti din diverse domenii care contribuie la un stil de viata frumos si echilibrat (parenting, nutritie, coaching, vestimentatie, etc.). Principale directii de activitate ale Buticului meu de Inspiratie sunt: employer branding si cursuri de life-style pentru angajatii companiilor, content mastery, PR & media relations, branding personal.
Comentarii

Lasa un comentariu

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

De acord