Pasionat
ambasador al turismului romanesc in lume, Iulia Falcutescu a transformat The
Traveling Tulip, un blog de calatorii, intr-o frumoasa agentie de turism
intern. Spune despre sine ca este o persoana careia ii place sa absoarba magia
din aer. Prefer sa vada, intotdeauna, partea pozitiva a vietii si sa se bucure
de toate lucrurile, fie ele mici sau mari, care ii apar in cale. Ii place sa rada
si sa se inconjoare de oameni care ii impartasesc pasiunea pentru calatorii,
cafea si vin.
In ce moment profesional si personal te aflai cand ai decis sa pornesti
pe cont propriu?
The Traveling Tulip a fost, de fapt, un blog de calatorii. Mama si sora mea se tot plangeau ca nu am niciodata timp sa stau sa le povestesc ce am vizitat si explorat. Asa ca am inceput sa scriu despre calatoriile mele din strainatate, dar si din tara. Apoi, am tot povestit despre minunatiile romanesti prietenilor mei straini, care au devenit primii “clienti” si au venit in Romania sa vada cu ochii lor de ce ma tot laud atat cu tara mea. Fara sa-mi dau seama, am facut un curs de ghizi si toata lumea din jur ma ruga sa organizez diverse excursii si tururi sau imi cerea sfaturi in legatura cu ce ar putea sa vada si sa experimenteze in Romania.
Usor-usor,
s-au adunat oameni care au crezut in visul meu de a impartasi frumusetile Romaniei
si, astfel, un blog de calatorii s-a transformat intr-o agentie de turism
tour-operator.
Trebuie sa recunosc ca nu am avut un plan de a crea o agentie de turism si nu mi-am dorit, in mod special, sa renunt la jobul de la “corporatie” (sunt angajata si in prezent full-time la o firma care se ocupa cu desfasurarea de studii clinice). Chiar daca, uneori, am fost coplesita de toate responsabilitatile pe care le am cu jobul, conducerea agentiei sau cu “prezentarea” Romaniei, nu as schimba nimic. Avem o tara cu un potential imens si merita!
Cum ai creionat viziunea legata de afacerea ta?
The
Traveling Tulip este despre explorare si exploratori. Vrem sa aratam calatorilor
locurile, cunoscute sau mai putin cunoscute, frecventate de localnici. Sa ii
facem pe cei care aleg sa calatoreasca cu noi sa impartaseasca aceleasi emotii
– ca atunci cand descoperim locuri noi, oameni frumosi si experiente de
neuitat. Alegem sa organizam evenimente si tururi cu grupuri mici, astfel incat
experienta romaneasca sa fie traita la o intensitate maxima.
Care au fost principalele provocari inainte de Covid-19 si cum le-ai
depasit? Ce faceti diferit fata de altii?
Principala
provocare pre-Covid-19 a fost sa ne straduim sa ne “invatam” clientii cum sunt
de fapt tururile noastre. Calatorii straini sunt obisnuiti sa fie plimbati cu
autocarul, sa li se arate doua-trei locatii si sa li se explice putin ce vad.
Cu noi e altfel. Ii implicam in tot ceea ce facem, ii indemnam sa-si impartaseasca
cu noi parerile si ce mai stiu despre Romania si, pur si simplu, sa se bucure
de tot ceea ce vad si simt. Povestea din spatele unei calatorii si emotiile din
fata sunt ingredientele pe care le folosim sa condimentam intotdeauna experientele
pe care le avem impreuna.
Cum ai traversat perioada Covid-19 din punct de vedere al mentinerii
motivatiei, al gasirii de solutii, avand in vedere impactul pandemiei asupra
turismului?
Trebuie sa recunosc ca, in perioada aceasta, m-a ajutat mult faptul ca am avut totusi un job (financiar vorbind). Timp in care, activitatile principale pentru The Traveling Tulip au fost legate de brand awareness – sa ne crestem comunitatea in jurul brandului, sa le facem “intalniri virtuale” cu Romania, sa le cerem parerea si sa construim impreuna experiente viitoare inedite. Ma documentez continuu despre ce am putea sa le oferim in plus calatorilor, in timp ce adaptam tururile la cerintele actuale.
Ce ajustari ale business-ului ai facut?
Daca
publicul nostru principal erau straini, in aceasta perioada ne-am reorientat catre
romani, persoane dornice sa afle mai multe despre Romania.
Cum va arata turismul in Romania in aceasta vara si cum era in sezonul pre-Covid?
Inainte
de COVID, crescuse deja numarul strainilor care alegeau sa isi petreaca vacantele
in tara noastra. Din pacate, in aceasta vara, in principiu din cauza restrictiilor
de circulatie, numarul acestora a scazut drastic. Speram ca in urmatoarele luni
restrictiile de circulatie sa fie mai relaxate si sa permita accesul strainilor
in tara.
Dar cererea din partea turistilor straini? Cum s-a modificat, care sunt
preferintele lor in acest an, din ce tari provin?
In
anii trecuti, am avut turisti din toata lumea – Europa, America Latina, Asia
sau America de Nord, chiar si din Africa. Din cauza situatiei actuale, in
Bucuresti cel putin, putem intalni doar straini care locuiesc sau lucreaza in
Romania si care doresc sa afle mai multe informatii despre tara in care
locuiesc.
Cum ne poate sustine o agentie asa
cum este The Traveling Tulip sa avem un program de vacanta deosebit, care sa
faca diferenta?
Turismul nu este ca un moft, ci este arta de a calatori si sansa de a explora, experimenta, descoperi si cunoaste. Asa te poti bucura si imbogati cu oameni, locuri, cultura si peisaje mai putin cunoscute. E despre istorie si educatie, despre cine suntem, in ce credem si incotro ne indreptam. Este ca un taram pe care opereaza exploratorii. Despre asta e The Traveling Tulip.
Noi
suntem pasionati de casa noastra, profund dedicati Romaniei si oferim experiente
unice si amintiri memorabile care va imbogatesc sufleteste. Va aratam Romania asa
cum o cunoastem noi. O tara care inca isi pastreaza traditiile si unde oamenii stiu
sa le imbine cu noul. O tara care are un potential imens si multe experiente de
oferit – istorie, traditie, oameni minunati, delicii gastronomice de exceptie
alaturi de ghizi inteligenti si empatici.
Care sunt principalele tale recomandari pentru cei care vor sa aiba o
vacanta frumoasa si in siguranta in Romania?
Dorinta
de a merge in vacanta se simte in aer de ceva timp si daca avem grija, poate fi
foarte reusita. Pentru asta va recomand sa alegeti o zona care nu a fost foarte
afectata de COVID-19 si sa aiba spitalele in apropiere. Alegeti cu grija locul in
care va cazati si asigurati-va ca s-au implementat protocoalele specifice
privind igiena. Bucurati-va de ce va ofera natura si vizitati tot ce puteti in
zona aleasa. Experimentati si explorati, in timp ce aveti grija la masurile de igiena si la
distantarea sociala.
Bucovina
si Maramures sunt regiunile mele preferate din Romania. Pe langa energia
revigoranta pe care o transmit oamenii si traditiile de aici, zonele ofera locatii
unice si speciale, unele incluse in patrimoniul UNESCO.
Tu ce planuri de vacanta ai?
Anul
acesta toate planurile mele de vacanta includ Romania si mi-am propus sa
vizitez locuri unde nu am mai fost demult, dar si sa descopar noi locatii, in
jurul carora sa construiesc tururi si experiente de neuitat.
Ce imi poti spune despre programul Repatriot Turism – rolul tau acolo,
ce isi propune, ce proiecte aveti?
RePatriot
Turism este o initiativa tare importanta, care isi propune promovarea Romaniei
ca destinatie turistica si cresterea turismului cu ajutorul romanilor de
pretutindeni. Ne dorim sa contribuim la cresterea si activarea romanilor din
strainatate, prin dezvoltarea unui proiect national si international, prin care
sa cream o retea formata din agentiile de turism cu ownership romanesc din strainatate
si din specialistii in turism din Diaspora, care sa promoveze Romania.
M-am
alaturat initiativei cumva natural, pentru ca noi deja facem asta prin The
Traveling Tulip. Avem pe repatriot.ro trei exemple de pachete si experiente
turistice in Romania pe care romanii din Diaspora le pot promova catre
prietenii straini. Intre timp, noi vom continua sa ne promovam tara si ne adaptam
usor-usor situatiei actuale.
Legat de promovarea Romaniei ca destinatie turistica – la ce tipuri de
mesaje raspunde cel mai bine piata internationala, ce ai observat? Dar romanii?
Calatorii
care provin din strainatate doresc sa cunoasca cat de mult posibil locurile
acelea care inca pastreaza energia ancestrala si traditiile stramosesti. Isi
doresc experiente autentice, mancare buna si bauturi locale, sa traiasca cat
mai mult din viata de localnic.
In
ceea ce ii priveste pe calatorii romani, situatia sta putin diferit. Noi, romanii,
suntem deja obisnuiti cu tot ceea ce tine de viata la sat si ne cunoastem in
mare parte istoria. Insa romanii isi doresc sa retraiasca amintiri din copilarie,
sa-si reaminteasca de zone din Bucuresti, despre care stiau la un moment dat
multe lucruri, pe care le-au uitat de-a lungul timpului sau sa faca cateva
lucruri cu propriile maini.
Daca ar fi sa iti adresezi o intrebare, care ar fi aceea? Cum ai
raspunde?
Zilele
acestea, intrebarea pe care mi-am tot adresat-o a fost “Ce ai face diferit?”,
iar raspunsul e “Nimic”. Avand in vedere schimbarile pe care toti am fost nevoiti
sa le facem pentru a ne putea adapta situatiei globale, mesajul pe care vreau sa-l
transmit celor care aleg sa isi petreaca vacantele cu noi este ca noi ramanem
la fel: Noi oferim in continuare aceleasi experiente unice!
Jurnalist, consultant comunicare, personal branding si employer branding
Am o experienta de aproape 20 de ani in comunicare si in presa scrisa si online, de business si life-style. Am contribuit la dezvoltarea unor branduri premium in presa romaneasca (Project Manager Eva.ro, redactor-sef Cariere) si am avut ocazia de a interactiona cu mii de manageri, antreprenori si guru internationali din mediul de afaceri, precum si cu unii dintre cei mai buni specialisti din diverse domenii care contribuie la un stil de viata frumos si echilibrat (parenting, nutritie, coaching, vestimentatie, etc.).
Principale directii de activitate ale Buticului meu de Inspiratie sunt: employer branding si cursuri de life-style pentru angajatii companiilor, content mastery, PR & media relations, branding personal.
A 20-a ediție a competiției SuperBlog își premiază câștigătorii creativi
Urmatorul
Dana Russu: Comunicarea m-a ales pe mine
PARTENER MEDIA LA
Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.
Lasa un comentariu