Citesti acum…
Ce se intampla cand un blogger vorbeste cu drag de Romania

Ce se intampla cand un blogger vorbeste cu drag de Romania

de  Dana Tudoriulie 2, 2020

Pasionat ambasador al turismului romanesc in lume, Iulia Falcutescu a transformat The Traveling Tulip, un blog de calatorii, intr-o frumoasa agentie de turism intern. Spune despre sine ca este o persoana careia ii place sa absoarba magia din aer. Prefer sa vada, intotdeauna, partea pozitiva a vietii si sa se bucure de toate lucrurile, fie ele mici sau mari, care ii apar in cale. Ii place sa rada si sa se inconjoare de oameni care ii impartasesc pasiunea pentru calatorii, cafea si vin.

In ce moment profesional si personal te aflai cand ai decis sa pornesti pe cont propriu? 

The Traveling Tulip a fost, de fapt, un blog de calatorii. Mama si sora mea se tot plangeau ca nu am niciodata timp sa stau sa le povestesc ce am vizitat si explorat. Asa ca am inceput sa scriu despre calatoriile mele din strainatate, dar si din tara. Apoi, am tot povestit despre minunatiile romanesti prietenilor mei straini, care au devenit primii “clienti” si au venit in Romania sa vada cu ochii lor de ce ma tot laud atat cu tara mea. Fara sa-mi dau seama, am facut un curs de ghizi si toata lumea din jur ma ruga sa organizez diverse excursii si tururi sau imi cerea sfaturi in legatura cu ce ar putea sa vada si sa experimenteze in Romania.

Usor-usor, s-au adunat oameni care au crezut in visul meu de a impartasi frumusetile Romaniei si, astfel, un blog de calatorii s-a transformat intr-o agentie de turism tour-operator.

Trebuie sa recunosc ca nu am avut un plan de a crea o agentie de turism si nu mi-am dorit, in mod special, sa renunt la jobul de la “corporatie” (sunt angajata si in prezent full-time la o firma care se ocupa cu desfasurarea de studii clinice). Chiar daca, uneori, am fost coplesita de toate responsabilitatile pe care le am cu jobul, conducerea agentiei sau cu “prezentarea” Romaniei, nu as schimba nimic. Avem o tara cu un potential imens si merita!

Cum ai creionat viziunea legata de afacerea ta?

The Traveling Tulip este despre explorare si exploratori. Vrem sa aratam calatorilor locurile, cunoscute sau mai putin cunoscute, frecventate de localnici. Sa ii facem pe cei care aleg sa calatoreasca cu noi sa impartaseasca aceleasi emotii – ca atunci cand descoperim locuri noi, oameni frumosi si experiente de neuitat. Alegem sa organizam evenimente si tururi cu grupuri mici, astfel incat experienta romaneasca sa fie traita la o intensitate maxima.

Care au fost principalele provocari inainte de Covid-19 si cum le-ai depasit? Ce faceti diferit fata de altii?

Principala provocare pre-Covid-19 a fost sa ne straduim sa ne “invatam” clientii cum sunt de fapt tururile noastre. Calatorii straini sunt obisnuiti sa fie plimbati cu autocarul, sa li se arate doua-trei locatii si sa li se explice putin ce vad. Cu noi e altfel. Ii implicam in tot ceea ce facem, ii indemnam sa-si impartaseasca cu noi parerile si ce mai stiu despre Romania si, pur si simplu, sa se bucure de tot ceea ce vad si simt. Povestea din spatele unei calatorii si emotiile din fata sunt ingredientele pe care le folosim sa condimentam intotdeauna experientele pe care le avem impreuna.

Cum ai traversat perioada Covid-19 din punct de vedere al mentinerii motivatiei, al gasirii de solutii, avand in vedere impactul pandemiei asupra turismului?

Trebuie sa recunosc ca, in perioada aceasta, m-a ajutat mult faptul ca am avut totusi un job (financiar vorbind). Timp in care, activitatile principale pentru The Traveling Tulip au fost legate de brand awareness – sa ne crestem comunitatea in jurul brandului, sa le facem “intalniri virtuale” cu Romania, sa le cerem parerea si sa construim impreuna experiente viitoare inedite. Ma documentez continuu despre ce am putea sa le oferim in plus calatorilor, in timp ce adaptam tururile la cerintele actuale.

Ce ajustari ale business-ului ai facut?

Daca publicul nostru principal erau straini, in aceasta perioada ne-am reorientat catre romani, persoane dornice sa afle mai multe despre Romania.

Cum va arata turismul in Romania in aceasta vara si cum era in sezonul pre-Covid?

Inainte de COVID, crescuse deja numarul strainilor care alegeau sa isi petreaca vacantele in tara noastra. Din pacate, in aceasta vara, in principiu din cauza restrictiilor de circulatie, numarul acestora a scazut drastic. Speram ca in urmatoarele luni restrictiile de circulatie sa fie mai relaxate si sa permita accesul strainilor in tara.

Dar cererea din partea turistilor straini? Cum s-a modificat, care sunt preferintele lor in acest an, din ce tari provin?

In anii trecuti, am avut turisti din toata lumea – Europa, America Latina, Asia sau America de Nord, chiar si din Africa. Din cauza situatiei actuale, in Bucuresti cel putin, putem intalni doar straini care locuiesc sau lucreaza in Romania si care doresc sa afle mai multe informatii despre tara in care locuiesc.

Cum ne poate sustine o agentie asa cum este The Traveling Tulip sa avem un program de vacanta deosebit, care sa faca diferenta?

Turismul  nu este ca un moft, ci este arta de a calatori si sansa de a explora, experimenta, descoperi si cunoaste.  Asa te poti bucura si imbogati cu oameni, locuri, cultura  si peisaje mai putin cunoscute. E despre istorie si educatie, despre cine suntem, in ce credem si incotro ne indreptam. Este ca un taram pe care opereaza exploratorii. Despre asta e The Traveling Tulip.

Noi suntem pasionati de casa noastra, profund dedicati Romaniei si oferim experiente unice si amintiri memorabile care va imbogatesc sufleteste. Va aratam Romania asa cum o cunoastem noi. O tara care inca isi pastreaza traditiile si unde oamenii stiu sa le imbine cu noul. O tara care are un potential imens si multe experiente de oferit – istorie, traditie, oameni minunati, delicii gastronomice de exceptie alaturi de ghizi inteligenti si empatici.

Care sunt principalele tale recomandari pentru cei care vor sa aiba o vacanta frumoasa si in siguranta in Romania?

Dorinta de a merge in vacanta se simte in aer de ceva timp si daca avem grija, poate fi foarte reusita. Pentru asta va recomand sa alegeti o zona care nu a fost foarte afectata de COVID-19 si sa aiba spitalele in apropiere. Alegeti cu grija locul in care va cazati si asigurati-va ca s-au implementat protocoalele specifice privind igiena. Bucurati-va de ce va ofera natura si vizitati tot ce puteti in zona aleasa. Experimentati si explorati, in timp ce  aveti grija la masurile de igiena si la distantarea sociala.

Bucovina si Maramures sunt regiunile mele preferate din Romania. Pe langa energia revigoranta pe care o transmit oamenii si traditiile de aici, zonele ofera locatii unice si speciale, unele incluse in patrimoniul UNESCO.

Tu ce planuri de vacanta ai?

Anul acesta toate planurile mele de vacanta includ Romania si mi-am propus sa vizitez locuri unde nu am mai fost demult, dar si sa descopar noi locatii, in jurul carora sa construiesc tururi si experiente de neuitat.

Ce imi poti spune despre programul Repatriot Turism – rolul tau acolo, ce isi propune, ce proiecte aveti?

RePatriot Turism este o initiativa tare importanta, care isi propune promovarea Romaniei ca destinatie turistica si cresterea turismului cu ajutorul romanilor de pretutindeni. Ne dorim sa contribuim la cresterea si activarea romanilor din strainatate, prin dezvoltarea unui proiect national si international, prin care sa cream o retea formata din agentiile de turism cu ownership romanesc din strainatate si din specialistii in turism din Diaspora, care sa promoveze Romania.

M-am alaturat initiativei cumva natural, pentru ca noi deja facem asta prin The Traveling Tulip. Avem pe repatriot.ro trei exemple de pachete si experiente turistice in Romania pe care romanii din Diaspora le pot promova catre prietenii straini. Intre timp, noi vom continua sa ne promovam tara si ne adaptam usor-usor situatiei actuale.

Legat de promovarea Romaniei ca destinatie turistica – la ce tipuri de mesaje raspunde cel mai bine piata internationala, ce ai observat? Dar romanii?

Calatorii care provin din strainatate doresc sa cunoasca cat de mult posibil locurile acelea care inca pastreaza energia ancestrala si traditiile stramosesti. Isi doresc experiente autentice, mancare buna si bauturi locale, sa traiasca cat mai mult din viata de localnic.

In ceea ce ii priveste pe calatorii romani, situatia sta putin diferit. Noi, romanii, suntem deja obisnuiti cu tot ceea ce tine de viata la sat si ne cunoastem in mare parte istoria. Insa romanii isi doresc sa retraiasca amintiri din copilarie, sa-si reaminteasca de zone din Bucuresti, despre care stiau la un moment dat multe lucruri, pe care le-au uitat de-a lungul timpului sau sa faca cateva lucruri cu propriile maini.

Daca ar fi sa iti adresezi o intrebare, care ar fi aceea? Cum ai raspunde?

Zilele acestea, intrebarea pe care mi-am tot adresat-o a fost “Ce ai face diferit?”, iar raspunsul e “Nimic”. Avand in vedere schimbarile pe care toti am fost nevoiti sa le facem pentru a ne putea adapta situatiei globale, mesajul pe care vreau sa-l transmit celor care aleg sa isi petreaca vacantele cu noi este ca noi ramanem la fel: Noi oferim in continuare aceleasi experiente unice!

Care este reactia ta?
Articol bun
50%
Autor recomandat
50%
Despre autor
Dana Tudor
Dana Tudor
Jurnalist, consultant comunicare, personal branding si employer branding Am o experienta de aproape 20 de ani in comunicare si in presa scrisa si online, de business si life-style. Am contribuit la dezvoltarea unor branduri premium in presa romaneasca (Project Manager Eva.ro, redactor-sef Cariere) si am avut ocazia de a interactiona cu mii de manageri, antreprenori si guru internationali din mediul de afaceri, precum si cu unii dintre cei mai buni specialisti din diverse domenii care contribuie la un stil de viata frumos si echilibrat (parenting, nutritie, coaching, vestimentatie, etc.). Principale directii de activitate ale Buticului meu de Inspiratie sunt: employer branding si cursuri de life-style pentru angajatii companiilor, content mastery, PR & media relations, branding personal.
Comentarii

Lasa un comentariu

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

De acord