Citesti acum…
Business Days: Principalul factor de stres al managerilor ieseni este pierderea angajatilor valorosi

Business Days: Principalul factor de stres al managerilor ieseni este pierderea angajatilor valorosi

de  redactiamartie 26, 2018

Business Days a intrebat 270 de antreprenori si manageri romani din regiunea de nord-est a tarii in ce investesc cel mai mare volum de energie, din punct de vedere profesional, iar cei mai multi antreprenori implicati activ in business au indicat dezvoltarea afacerii. Directorii executivi, in schimb, aloca cea mai multa energie pentru respectarea legilor si pe etica in afaceri, iar managerii de marketing se concentreaza cel mai mult pe optimizarea muncii in departament. In acelasi registru, principala provocare a managerilor de resurse umane e identificarea metodelor prin care sa poata gestiona eficient relatia dintre angajati si angajatori.

Studiul pe care l-am efectuat masoara volumul de energie si timp investit in diferite activitati, arata nevoile si prioritatile oamenilor de afaceri din nord-estul Romaniei. In contextul in care platforma Business Days gazduieste in fiecare an cei mai importanti specialisti din mediul de business local in conferinte si workshop-uri, era vital pentru noi sa aflam direct de la ei cum ii putem ajuta si mai eficient sa-si atinga scopurile. Prin urmare, e pentru prima oara cand o platforma de evenimente specializate realizeaza un studiu aprofundat pentru a afla nevoile publicului si pentru a-si adapta structura conferintelor, natura temelor dezbatute si alegerea speaker-ilor in consecinta.  – declara Laszlo Pacso, coordonatorul platformei Business Days.

Potrivit analizei Business Days, managerii sunt cei mai responsabili. Rezultatele studiului arata ca directorii generali din companii sunt foarte eficienti in planificarea strategica a timpului si a energiei alocate sarcinilor profesionale. Peste 54% din timpul lor e alocat activitatilor importante si doar 2% celor nerelevante pentru profesie, dar mari consumatoare de timp si energie. In schimb, antreprenorii declara ca 11% din timpul si energia lor se “pierd” cu lucruri neimportante, iar managerii de marketing si resurse umane sunt si mai ineficienti: aproape 20% din timpul lor e neproductiv.

Dezvoltarea parteneriatelor strategice e ultima pe lista de preocupari a antreprenorilor

Studiul Business Days, care a sondat modul in care antreprenorii din regiunea Moldovei isi distribuie energia, arata ca majoritatea oamenilor de afaceri locali nu sunt preocupati de consolidari si sinergii, desi aloca cel mai mult timp dezvoltarii afacerii. Pe locul doi in topul preocuparilor acestora se afla activitati legate de comunicarea si implementarea misiunii, viziunii si a obiectivelor strategice ale organizatiei. Pentru marketing (mix de produse si servicii, pozitionare si politici comerciale) insa, investesc mai putina energie decat in dezvoltarea personala. Undeva la baza listei se afla managementul fluxului de numerar, intelegerea sistemului de fiscalitate si a legislatiei care reglementeaza domeniul de activitate al companiei si  controlul bugetului de venituri si cheltuieli. Cea mai putin importanta activitate in perceptia antreprenorilor e identificarea unui partener de business. Cat despre dezvoltarea profesionala proprie, investesc cel mai mult in dezvoltarea abilitatilor de a lua decizii.

Antreprenori:

  • dezvoltarea afacerii
  • dezvoltarea, comunicarea si implementarea viziunii, misiunii si obiectivelor strategice ale organizatiei
  • dezvoltarea increderii in sine
  • stabilirea/validarea mixului de produse si servicii, strategiei de pozitionare a acestora in piata, a politicilor si regulilor comerciale
  • managementul fluxului de numerar in asa fel incat sa fie asigurata functionarea organizatiei si implementarea planului de afaceri
  • intelegerea sistemului de taxare si fiscalitate
  • intelegerea legislatiei care reglementeaza domeniul de activitate al companiei
  • controlul bugetului de venituri si cheltuieli
  • dezvoltarea de parteneriate strategice

Spre deosebire de antreprenori, atentia directorilor generali e indreptata, in primul rand, spre legislatie

Daca in randul antreprenorilor conformitatea cu legea nu e declarata ca fiind o prioritate, asigurarea respectarii legii care guverneaza activitatea companiei si etica in afaceri sunt activitatile care preocupa cel mai mult directorii generali ai societatilor din sud-estul tarii. Tot in contrast cu oamenii de afaceri, o mare parte din timpul managerilor e alocat dezvoltarii parteneriatelor strategice si, astfel, a consolidarii business-ului. Asta fiindca cresterea accelerata a afacerii poate prezenta un risc daca nu e gestionata corect, drept care managerii declara ca dezvoltarea si implementarea strategiei comerciale in conformitate cu obiectivele organizatiei e vitala. Managerii sunt in schimb preocupati de dezvoltare profesionala si investesc mult in dezvoltarea atentiei pentru detalii, a abilitatilor de comunicare si modalitati de sondare a perceptiei consumatorilor si clientilor.

CEO/GM:

  • asigurarea respectarii legalitatii activitatilor companiei si etica in afaceri
  • dezvoltarea de parteneriate strategice
  • dezvoltarea si implementarea strategiei comerciale in conformitate cu obiectivele organizatorice, avand in vedere cresterea accelerata

Marketerii pun mare accent pe automatizarea muncii in departament

Managerii din departamentele de marketing ale companiilor din sud-estul tarii consuma cel mai mare volum de energie pe procesele de automatizare din departamente si, prin urmare, cea mai putina atentie pe recrutarea noilor talente. Sunt, de asemenea, preocupati de coordonarea si managementul echipei si de activitati specifice ale functiei: studii de piata, identificarea furnizorilor potriviti pentru realizarea si implementarea planului de marketing, generarea de continut specific obiectivelor de campanie, dar si masurarea rezultatelor. Tot ei se ocupa de managementul brand-urilor si de planificarea si organizarea activitatii de comunicare, desi declara ca acestea nu sunt prioritati. Marketerii se confrunta insa cu provocari atunci cand vine vorba despre abilitatea de a organiza, planifica si prioritiza munca, prin urmare, sub aspectul dezvoltarii personale, declara ca investesc cel mai mult in dezvoltarea acestor capacitati.

Managerii din departamentul de marketing:

  • automatizarea proceselor si activitatilor din cadrul departamentului
  • coordonarea si managementul echipei
  • coordonarea studiilor de piata si interpretarea rezultatelor
  • gasirea colaboratorilor potriviti pentru realizarea planului de marketing
  • generarea de continut targetat
  • generarea de ROI pentru activitatile de marketing
  • managementul brandului/brandurilor
  • planificarea si organizarea activitatii de comunicare si PR
  • recrutarea talentelor in echipa

Managerii de resurse umane nu se grabesc cu digitalizarea

Planificarea si implementarea proiectelor de digitalizare sunt ultimele pe agenda specialistilor HR. In schimb, sunt preocupati cu precadere de identificarea formulelor de gestionare eficienta a relatiei dintre angajat si angajator, iar pentru acest obiectiv investesc cea mai multa energie in dezvoltarea personala a angajatilor. Declara ca sunt interesati si de parteneriate strategice, colaborarea cu alte departamente si, in general, mentinerea unui mediu de lucru pozitiv. Managementul performantei e insa prioritar in ce priveste dezvoltarea personala a coordonatorilor de resurse umane, insa investesc cu precadere si in tehnici de identificare a nevoilor clientilor.

Managerii din departamentul de HR

  • gestionarea eficienta a relatiei dintre salariati si angajator
  • identificarea nevoilor de dezvoltare profesionala a angajatilor din organizatie
  • dezvoltarea de parteneriate strategice
  • colaborarea cu alte departamente
  • mentinerea unui climat organizational pozitiv
  • monitorizarea respectarii legii si a regulilor interne ale organizatiei
  • planificarea si implementarea proiectului de digitalizare a managementului resurselor umane

Cat despre dezvoltarea profesionala a angajatilor, cel mai mare accent, conform studiului, se pune pe abilitatea de a lua decizii si de a rezolva rapid si eficient provocarile cu care se confrunta. Apoi, se pune mare accent pe capacitatea de comunicare, in special de ascultare activa si sunt importante si abilitatile de planificare si prioritizare. La baza listei aspectelor in care se investesc timp si energie sta respectul fata de actul muncii.

  • abilitatea de a lua decizii si de a rezolva probleme – 7,10%
  • comunicare (ascultare activa/vorbire/scriere) – 6,56%
  • creativitatea – 6,01%
  • abilitatea de a planifica/a organiza si a prioritiza munca – 4,37%
  • flexibilitate si adaptabilitate – 4,92%
  • leadership si abilitatea de a conduce echipa – 3,28%
  • abilitatea de a accepta critica si de a invata din el – 3,28%
  • engagementul oamenilor din echipa – 3,28%
  • sales si marketing – 2,73%
  • tehnici de motivare – 2,73%
  • tehnici moderne si de succes in atragerea talentelor in organizatie – 2,73%
  • atentia pentru detalii – 3,83%
  • increderea in sine

​ (2,73%)​

  • respect puternic fata de actul muncii

​ (3,28%)​

Aceste categorii de specialisti au insa provocari comune, pe care le listeaza drept cele mai stresante situatii cu care se confrunta la locul de munca. Pierderea unui angajat foarte valoros pentru companie, spun ei, provoaca cea mai mare anxietate in randul celor care sunt influentati de aceasta situatie in munca de zi cu zi. Apoi, oboseala cronica si epuizarea sunt marcate ca factori de stres in organizatie, al egalitatea cu gasirea unui echilibru intre viata profesionala si cea personala,  provocare ce poate afecta serios performanta la locul de munca.

Orasul Iasi este prima destinatie a evenimentelor Business Days din acest an. Rezultatele studiului „Nevoi – probleme – provocari ale antreprenorilor si managerilor din zona Nord-Est”, realizat de platforma Business Days pe un esantion de 270 de oameni de business din regiune, au influentat direct structura conferintelor, alegerea speakerilor si continutul temelor dezbatute in evenimentul Business Focus Iasi.

Acesta gazduieste, in 28 martie, la Hotel International, 350 de antreprenori, directori executivi, directorii de departamente, 50 de speakeri profesionisti si experti cu recunoastere internationala din mediul de business in doua conferinte, trei masterclass-uri si 14 workshop-uri tematice. Participantii vor avea acces in cadrul acestor evenimente la metodologii revolutionare, soft-uri de auditare a departamentelor din companie sau a intregii afaceri, strategii si instrumente avansate de marketing, dezvoltarea produselor si a ofertelor si vor pleca cu o serie de instrumente si informatii care sa le faciliteze dezvoltarea si consolidarea afacerii.

Inscrierile se fac pe https://www.businessdays.ro/Evenimente/Business-Focus-Iasi/Tipuri-de-acces  pana in 27 martie, la ora 13.

Parteneri:  Uncredit Bank, Dedeman, Fan Courier, Termene.ro,  Zitec,  Chivas

Parteneri Logistici: Aqua Carpatica, Promer Group,  Samburesti, Dalmayr, Hotel Ramada Iasi City Center, Unirea Hotel&Spa Iasi, Little Texas, Iassium Residence, eOkey, SmsAdvert

Parteneri media; Ziarul de Iasi, Evenimentul  de Moldova,  Wall Street, Zelist Monitor, IQ-ads, Agerpres, Romania Libera, Digi24 Iasi, inoras.ro, Iasi4U,  Radio Iasi, Radio Hit, Softlead, Zelist Monitor ,ANIS, Bizz Club, 9AM, Business24.ro, Ziare.com, Jurnal de afaceri, Chic-Elite.ro, Ordinea Zilei.

Despre Business Days

Business Days este cea mai complexa platforma de afaceri, dezvoltare profesionala si personala din Romania pentru antreprenori si manageri din toate domeniile de activitate. Evenimentele Business Days sunt cele mai mari si de impact  evenimente de business din Romania – in 2018 aceste evenimente vor fi organizate in sapte orase din toate regiunile tarii: Timisoara, Cluj, Bucuresti, Brasov, Constanta, Iasi, Targu- Mures.

Platforma Business Days cuprinde peste 60 de evenimente organizate, servicii de promovare inteligenta cu lead capturing, servicii de generare de lead-uri, evenimente corporate, Business Days TV – un canal video de educare si informare,  studii de piata.

Evenimentele Business Days sunt singurele evenimente din Romania care aplica studii de cercetare pentru a afla problemele si provocarile cu care se confrunta antreprenorii si managerii locali, astfel incat temele si actiunile evenimentului sa raspunda nevoilor actuale ale participantilor; mai mult,  este singurul eveniment care isi alege speakerii, profesionistii si expertii in baza unei evaluari date de comisii de validare a acestora.

Care este reactia ta?
Articol bun
0%
Autor recomandat
0%
Despre autor
redactia
redactia
Chic-Elite este platforma online de dezvoltare personala si sprijin pentru femei, care le pune la dispozitie membrelor sale singurul serviciu de mentorat online din Romania, posibilitatea de a-si promova proiectele, de a cere ajutor pentru proiectele lor si nu numai. Avand ca obiectiv imputernicirea femeilor, sloganul comunitatii este Dare.Care. Te asteptam alaturi de noi!
Comentarii

Lasa un comentariu